Egyéb

Gyarapodnak az erőszakos szituációk a vírushelyzet okozta feszültségnek köszönhetően, ezért arra gondoltam, hogy megosztom veletek az ezen a téren szerzett tapasztalataimat.

Tudtad hogy egy tök átlag ember, aki életében nem sportolt, másodpercenként 3-5 ütésre képes? Ha érdekel, hogy mit kéne ezzel kezdeni, ha ezek az ütések rád zúdulnak, akkor olvasd végig!

Utcai matek:

Ezt a tesztet rengeteg edzőtársammal és tanulómmal végeztettem el nyugodtan kipróbálhatod te is hogy tiszta legyen az ütések dinamikája. Kell egy stopper és mond a partnernek hogy üssön olyan ERŐVEL (nem picsipacsi) és SEBESSÉGGEL amilyennel csak bír 10 másodpercig egy zsákot vagy párnát. Te igazából csak 5 másodpercig mérd hogy mennyit üt. Segítek, csak a durrogást számold csukott szemmel és ha elérte az 5-öt a kezeden, számolj egyet.

A szemednek ez túl gyors lesz. Az eredmény kb 15-25 lesz. Szóval 3-5 ütés per másodperc. Neked elsősorban erre a viharra kell felkészülnöd!

Megoldás: Visszafelé megyünk, bocs!

Hidd el, először meg kell tanulnod elviselni ezt az iszonyú nyomást, amit ez a dinamika rád rak, mielőtt megelőzésekbe kezdesz. Mert ha a megelőzéssel készülsz először és az nem jön be neked akkor az… „kellemetlen”.

Sokkal kevésbe hatékony a megelőzés, ha nem tudod mit előzöl meg. Nem találgathatsz egy olyan világban, ahol másodpercenként 5 dolog történik. Melyik kezével fog ütni?Egyenes? Horog? Felütés? Parasztlengő? Könyök? Fejel? Egyikkel fog másikkal üt?

Első dolgod: A fejed elfedése a karjaiddal.

Ezzel próbálod minimalizálni a fejed sérülését. Ne feledd, a fejedben van az irányító szoftver. Ha azt lekapcsolják, akkor nem tudsz tovább küzdeni. Fél karral, törött bordával stb. lehet küzdeni, de ájultan nem. Elfutni? Másodpercenként 5 ütésnek hátat fordítani és futni…sok sikert!

Második dolgod: A távolság „megölése”

Ismét a matek. Ahhoz hogy átvedd a verekedés felett az irányítást ki kell íratnod a lehetőségeket. Ehhez olyan közel kell kerülnöd, hogy a fejed konkrétan bele kell hogy fúrd a mellkasába (becsapódás). Így elrontod az ütőtávját ezek után jöhet a medveölelés, amivel csökkented a mozgás lehetőségét.

Ezek után rá tudsz váltani egy teljes kar kontrollra vagy fej kontrollra. A boxolók is ezt teszik ha bajban vannak, (hiába szabálytalan) márpedig ők a téma szakértői.

Mivel az utcán vagy tömegközlekedésen, szórakozóhelyen nem tudod irányítani ki milyen közel kerül hozzád. Szerintem bajban leszel te is. Két kézzel magadhoz szorítod a testét mert azt a legkönnyebb elkapni. Vagy beszorul a karja, vagy nem. Ez inkább a támadód mozgásától függ mint a tiedtől.

Ismétlés: Amíg elérsz az ölelésig, a fejednek fedve kell lenni, különben az oda vezető úton szétverik.

Harmadik dolgod: Küzdj mint egy vadállat! A „becsapódást” követően nekikezdhetsz ellen támadni. Harapás, (jelzi hogy biztosan jó helyen van a fejed és azzal, aki harap nem jó küzdeni mert az egy „vadállat”) fejelés, térdrúgás lágyékra, könyök, amit csak dob a gép.

A cél a sérülés okozása. A konkrét technika mellékes.

Fontos: Csapdába kell raknod a támadót! Tehát ki kell zárnod, hogy szabadon tudjon mozogni, ameddig a szükséges mennyiségű ellentámadást rá tudod zúdítani. Fogod-Ütöd! Mindenkinek más a tűrőképessége. Van aki kőkeményen ellenáll és kegyetlenül bírja a fájdalmat, javaslom hogy erre készülj.

A csapda számodra kedvezőbb pozíciót hoz létre, mint számára. Ha pedig nem bírja a kiképzést: Hallelujah!

Megelőzés: Egódat engedd el!

Az hogy szavakkal aláz valaki, az nem egyenlő a támadással! Ha szólnak, hogy fogd be a szádat, mert beverik és te nem fogod be az nem önvédelem, hanem kölcsönös megegyezés a verekedésben.

„Először üss és nagyot!”

Ez jó gondolat lehet, viszont két dolgot ki kéne zárni :

1.) Látsz-e nála valami eszközt?

Kilóg a kés a zsebéből, vagy az oldalán van a vipera vagy valamilyen fegyvernek látszó tárgy. Mert ez egy pillanat alatt megváltoztathatja az erőviszonyokat. Ha takarja az egyik kezét maga mögött vagy a zsebében, az nagy baj.

2.) Tuti egyedül van-e?

Jól bekezdesz, de nem veszed észre hogy közben hátat fordítasz a haverjának.Kommunikációval húzhatod az időt, hogy tudj mérlegelni.

Negyedik dolgod: Nem felejted el soha!

Csak olyan esetben „nyerhetsz” a felkészültségedből adódóan, ahol VAN ESÉLYED!

Mikor és mennyi esélyed lesz?

Erről Istent kell, hogy kérdezd! Mi javít az esélykihasználásodon? Kőkemény edzés, nincs más út, sorry!

Esetleg a remény, hogy kedves lesz a támadód… Ha kedvet kaptál az önvédelemhez, és van partnered a gyakorláshoz akkor jelentkezzetek online edzésünkre! (Ide kattintva eljutsz az űrlaphoz és 2 perc múlva már elégedett mosollyal ülhetsz a telefonod, vagy számítógéped előtt: megtetted az első lépést annak irányába, hogy ne kelljen a kelleténél jobban félnek a szórakozóhelyeken, bárokban, vagy a nyílt utcán.)

Ha érdekel az önvédelem jelentkezz edzésünkre és teszteld be!